söndag 5 december 2010

Välkommen till världen lilla Saga

Nu har äntligen Madde och Jani fått sin lilla flicka :) Jag har fått mitt 3:e kusin barn och Malva har fått sin 4:e syssling :D I fredags kväll kom lilla Saga den 3:e december, 10 dagar innan beräknat och det innebär att Malva är exakt 5 månader äldre :) Och nu längtar jag massa tills vi åker upp till Skövde och får se den lilla sötnosen på riktigt :) Jag är så glad för deras skull :) När jag fick veta att hon hade kommit så kände jag sån lycka, jag har nog aldrig varit så glad för någon annan i hela mitt liv innan <3

Här hemma är det mest som vanligt, förutom att jag misstänker att Malva börjar få tänder, hon är jätte gnällig på kvällarna och ska somna i min famn och så fort jag lägger ner henne så vaknar hon till och gallskriker :s hon suger väldigt mycket på sin underläpp också. Jag sökte på internet om det och fick fram lite bra information. Det här hittade jag på minbebis.com. Dreglar gör hon iofs inte alls men det andra stämmer in ganska bra. Så vi får väl se om nån månad om det kommer fram någon liten tand

Det är vanligt att den första tanden kommer när bebisen är omkring fem till sex månader gammal, men den kan även komma både tidigare och senare än så. Ungefär en månad innan den första tanden framträder i tandköttet börjar tandsprickningen. Då kan bebisen ha ont, vara besvärad och gnällig.

5 tecken på tandsprickning

  • din bebis är gnälligare och mer mammig eller pappig än vanligt.
  • din bebis har ett gnagbehov och vill tugga på kläder/fingrar.
  • tandköttet är svullet.
  • din bebis vill inte äta som vanligt.
  • Mer dregel, alla bebisar dreglar mer eller mindre, men med tandsprickningen kommer mer saliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar