söndag 12 december 2010

Helg!

Jaha då var det helg igen och halva helgen har till och med gått. Men lite har vi hunnit med den här helgen i alla fall. I fredags städade jag hela undervåningen, fast det tog i stort sett hela dagen, för Malva var ju tvungen att vara nöjd så att jag kunde städa, är det inte mat hon vill ha så är det blöjbyte och så måste jag ju leka lite med henne :) men hon somnade faktiskt några timmar så då fick jag köra ett race :)

På kvällen hade Danne och jag bestämt att vi skulle göra räkmackor som vi skulle ha när vi tittade på Idol finalen, men vid halv 5 tiden ringde Micke och frågade vad vi skulle göra för min mamma skulle ha julfest hemma hos dom. (Det har hon och några jobbarkompisar varje år, dom spelar nån julklappslek och äter gröt och skinkmackor och sånt där) Så Micke, min syster och sigge (hunden) kom bort till oss och stannade hela kvällen så det blev en mysig kväll med räkmackor och Idol i alla fall!

Haha måste ju bara lägga till en sak.. Sigge har alltid varit jätte nyfiken på Malva och vill alltid lukta och helst slicka på hennes händer, fast det får han inte, bara lukta. Men Malva har aldrig varit intresserad av honom förens nu. Hon sträcker ut sina armar efter honom hel tiden och ska ta tag i han, så han har till och med gått och blivit feg :P han backar om jag ställer henne på golvet och håller i henne, för får hon chansen så tar hon ju tag i han och det vet han nu :P Så det blir inte roligt för han när Malva börja gå sen och ska ha tag i han. Han kan ju inte direkt springa ner eller upp för trappen för att komma undan eller hoppa upp på något högt. Så det kommer nog bli grant sen. Men just nu ser det ganska gulligt ut! :)

Igår åkte mamma och jag ner på stan en sväng för att handla lite mer julklappar, så några till är avklarade nu i alla fall :) Danne och Malva var hemma och hon hade väl varit lite gnällig men han hade gett henne gröt på förmiddagen och sen somnade hon i hans famn efter ett tag, så det gick bra :) Det känns så skönt att kunna göra saker själv och att Danne lika gärna kan vara hemma hos henne istället :)

Vid 3 tiden kom morbror Henric förbi för vi skulle åka bort till morfar och fira vårat yngsta syskon vi har där, Joel har fyllt 7 år. Så där spenderade vi eftermiddagen. När vi kom hem gjorde vi inte så mycket mös mest hela kvällen :) Men Malva har börjat bli mer gnällig nu och jag vet inte om det är för att hon fick vaccination häromdagen eller att det är tänder som spökar? Hon gnor sig i munnen ganska ofta och blir jätte gnällig och ibland bara skriker och inget hjälper direkt. Men hon dreglar fortfarande ingenting och än så länge har jag inte känt något vasst i munnen. Så jag vet inte vad det beror på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar