tisdag 7 december 2010

Namnsdag

Igår kom jag på att min älskling (Danne) hade namnsdag så jag och Malva köpte rosor till honom som han fick när han kom efter jobbet :) Och det var uppskattat :) Egentligen var det bara hans andra namn igår för DANIEL är i almanackan på lördag den 11:e december men då är han ju hemma så då kan vi ju inte gå och köpa blommor i smyg :)

På förmiddagen igår åkte jag och Malva ner till öppnaförskolan för fotografering och det blev nog bra bilder, bara det att Malva ser helt förskräckt ut när hon ser någon hon inte känner igen, men hon grät ju inte iaf :) Så det ska bli roligt att få se bilderna sen. Jag fick visst vara med på några bilder i slutet också, för jag fick stå bredvid henne hela tiden och hålla i henne när hon satt på stolen.

När det var klart åkte vi till mitt jobb en sväng och hälsade på :) Och alla blir så glada när vi kommer så det är roligt :) Och dom flesta har börjat säga att dom tycker att Malva är så lik mig nu, i början var det mer tvärtom :) Men jag vet iaf att vi har världens sötaste lilla tjej <3

När vi hade ätit och så på eftermiddagen åkte vi och postade ett paket till lilla Saga eftersom vi nog kommer vänta ett tag innan vi åker och hälsar på dom det är ju ändå 27 mil och i det här väglaget känns det inte så roligt och så måste dom ju orka ha besök också, för det blir lite långt att åka hem igen samma dag :P


Idag blir det nog inte att göra så mycket, det var slirigt och halt att åka bil igår så när vi kom hem gick jag med vagnen bort till affären och det var jobbigt, för det var spårigt och tungt att gå och pulsa med vagnen. Så snart blir det nog pulka som gäller ist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar