lördag 25 december 2010

Bästa Julen!

Igår var en jätte bra dag på alla sätt och vis, Malvas första jul var verkligen min bästa jul.

På morgonen hade Malva fått en julklapp i sin strumpa som hon fick öppna och med lite hjälp så det fick hon upp den tillslut :P Sen fick vi göra oss i ordning och äta frukost för att sedan åka bort till farmor och farfar med ett kort och en julblomma :) Och bara för att vi var så sega på morgonen så hann vi inte med att öppna varsin julklapp som vi hade fått under granen så det fick blir när vi kom hem från farmor och farfar :)

Malva och pappa öppnar julklapparna under granen.
Vid 1 tiden gick vi bort till mormor och morfar där alla nära och kära var förutom Jenny och Josse men dom kom på kvällen sen :) Efter vi hade ätit vart klockan lagom 3 så det var bara att sätta sig framför Kalle Anka och titta. Och sen kom äntligen tomten ;) Fast det här året var det Sofie och Anton som fick vara tomtar och dela ut julklappar och högen under granen var större än aldrig förr med julklappar så det tog ett tag att dela ut alla dom :p Och Danne och jag fick ju öppna extra många eftersom Malva inte kan öppna sina själv än :P Så vi hade att göra ;) Och vi fick jätte fina julklappar alla tre :D Tack så jätte mycket!! Malva fick bl.a en pulka och en lära gå stol av mormor och morfar Micke, och moster Sofie hade köpt ett jätte fint album och klistrat in bilder på Malva och mig och Danne, Det var hur fint som helst :) Vilken underbar syster jag har <3 Sen så fick Malva massa kläder och pyjamasar som verkligen behövs :) och mössa och vantar och leksaker och två filmer och godnatt sagor med snuttefilt, en lära gå vagn och pengar. Jag och Danne fick en soda streamer, kuddar till soffan som vi (jag) ville ha :P Presentkort, en mixer, ugnsformar. Det var nog det vi fick tillsammans sen fick vi massa saker var för sig, men jag kommer knappt ihåg :P En av julklapparna från Danne och Malva var ett Thomas Sabo armband som jag hade önskat mig med ett jätte fint hjärta på om berlock. Tack mina älsklingar :)

Malva fick hugga in på en majskrok till efterätt :)


Alla verkade nöjda med sina julklappar men det som vi alla hade roligast åt var nog morbror Henric som fick ett Kineckt till sitt Xbox . Haha ser ju skapligt kul ut när man springer 100 m häck mot varandra och måste springa som en dåre på stället för att vinna :P Jag var med och spelade bowling en gång och vann såklart ;)

Senare när det var dags för gröten var det Jenny som fick mandeln och fick då grötjulklappen :)
Jag, Danne och Malva kom nog hem vid halv 11 tiden tror jag och då var vi lagom trötta :P Malva fick åka sin pulka hem och det gick jätte bra :) Tack min kära familj för en underbar jul <3

Malva provar sin nya pulka och nya mössan :)


Måste även passa på att säga ett STORT GRATTIS till Johan och Jenny som förlovade sig igår :)
Och ett STORT GRATTIS till Malvas kusin och faster och Robin som ska få tillökning :) så Malva ska få en till kusin :) Och egentligen har jag ytterligare en person att gratta men jag vet inte om det är officiellt ännu så jag lugnar mig med det :) Och bara allt det här gjorde julen ännu bättre <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar