fredag 10 december 2010

Dåligt plogat!

Vaccinationen igår gick bra, bättre än vad jag trodde. Den första sprutan ska ju tydligen inte göra ont utan det är bara sticket som ska vara obehagligt. Hon grät till lite grann när hon fick den men det gick över med en gång. Andra sprutan ska tydligen svida och göra ondare, och hon skrek till och blev väldigt ledsen när hon fick den men jag tröstade henne med en gång och det gick över nästan med en gång. Förra gången tog det längre tid att trösta och hon skrek mer då, så det var jätte skönt att det gick så bra den här gången. Då kunde jag pusta ut för jag hade varit lite nervös innan.

På kvällen igår så var hon lite mera gnällig och hon somnade i min famn när jag fick gå och vagga henne lite sen har hon sovit jätte bra hela natten :) Så vi får se om det kommer några biverkningar, det kan ju komma efter några dagar, så jag håller tummarna för att det inte ska komma några.

Idag ska vi inte hitta på något särskilt jag hade tänkt att städa lite. Och det sista jag tänker göra är att ta bilen och åka nånstans. För fy f*n vad dåligt plogad  vägen här utanför är och det är hål i hela gatan så man riskerar att köra sönder bilen och så är det moddigt så att man kör fast, och är det inte en traktor som står i vägen så att man måste köra ner i hålen så är det en stor lastbil i vägen. Igår var jag riktigt förbannad när jag var tvungen att ta bilen ner till bvc och nere i stan fanns det ju inga parkeringar heller så jag fick åka runt flera varv för att försöka hitta någon parkering. Så hädanefter tar jag bara bilen i absolut nödfall så länge det ska vara så här dåligt plogat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar