tisdag 26 oktober 2010

Lilla larvMalva

Idag har vi haft en trevlig och skön dag nere på stan med Emelie och Leia :) Jätte skönt väder har det varit hela dagen :) Jag har handlat lite kläder till Malva en present åt faster Matilda, ett par jeans till mig och min jacka som dom hade fått hem idag :D Sen tog vi en fika också en fika såklart :) Så Malva kunde passa att få lite mat hon också :) Men det värsta är att hon har börjat bli så larvig för alla hela tiden. Hon tykänns om hon är hos någon annan än mig eller danne, (ibland går farmor eller mormor bra) och när hon hör någon annan bebis idag var det Leia så börjar hon gråta. Leia grät inte ens utan gjorde bara ifrån sig något ljud och Malva börjar gråta med en gång och har jag henne vid bröstet är det likadant även fast hon äter och hör någon annan så släpper hon bröstet och börjar gråta :/ Och bara Emelie tittade på henne och försökte prata med henne så var det likadant! Suck, det börjar bli jobbigt när hon är så, hon skulle behövt en tvilling eller ett stora syskon så att hon var lite mera van. Jag undrar när sånt här går över? Det är ju jobbigt om vi ska gå till öppna förskolan och hon inte kan höra ett annat barn utan att bli ledsen. Men vi ska till Bvc nästa vecka när hon har blivit 4 månader och då ska jag fråga vad hon tycker och hur länge som är vanligt. Malva har ju säkert varit så i en månad nu.

Men när vi är ensamma så är hon världens goaste lilla tjej :D

Min jacka :) Fast jag har den svarta.

4 kommentarer:

  1. du får helt enkelt lämna bort henne mer till mormor o farmor och dom så ska du se att snart går det över, du vet dom lär sig så fort. gråter jag lite så får jag komma till mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Joo jag vet dom gör ju det, men jag tycker att hon träffar dom ofta, träffar ju nästan nån varje dag men det behövs tydligen mer endån :)

    SvaraRadera
  3. Malvis hon e livrädd för oss. hehee. men vi får vänja henne vid oss o vid leia så går de säkert över snart. Tack för den trevliga dagen på stan <3

    SvaraRadera
  4. Haha vad elakt det låter att säga att hon är livrädd för er, låter ju som att ni är monster ;) fast det verkar ju för tillfället vara rätta ordet :P Ja Leia får får visa henne att hon inte är så farlig ;) Tack själv gumman <3

    SvaraRadera