torsdag 21 oktober 2010

Hejsan Hoppsan fallerallera när julen kommer ska varenda unge vara glad....

Jag och Malva sitter och lyssnar på julmusik :) det är ju så svårt att låta bli :P och jag vet att Emelie blir upprörd på mig nu, hon säger att det inte är jul förens hon har fyllt år (7:e november) Och min mamma har alltid sagt att 1 december får man börja spela julmusik :P haha men sorry jag har aldrig lyckats hålla mig längre än till Oktober.. Och det här året längtar man ju extra mycket efter julen, det är ju Malvas första :D

Men nog pratat om det, jag måste ju hinna ikapp med min uppdatering...

Lördags: Kände jag mig helt lustig hela dagen, ont i huvudet och yr i huvudet och kände som att jag bara lullade omkring, så Sofie kom bort och var hos oss och hjälpte mig lite och följde med och handlade. Tur att man har en så snäll syster som alltid ställer upp <3 Sen kom Danne hem och då gjorde jag fläskfilé knyten som vart jätte goda :)

Söndags: Hade vi en mysdag, det var jätte skönt :) Inga måsten, vi tog dagen som den kom :) Vi gick på en härlig långpromenad :) och gick hem en sväng till Malvas farmor och farfar :)

Måndags: Jag kände mig helt seg hela dagen så jag och Malva var inne och gjorde inget särskilt sen klockan halv 4 gick vi ner till stan för att möta upp Danne när han slutade jobbet, så tog vi en promenad hem :) Sen lagade vi mat och  på kvällen läste jag och Malva i hennes böcker :) Hon tycker om det ett tag men inte för länge :) hihi

Tisdags: Jag, Malva,Erika & Isa gick en sväng ner till stan, jag köpte 2 nya böcker till Malva :) Senare när vi kommit hem, kom Erika och Isa bort till oss på en fika :) hihi vad roligt det börjar bli nu när dom sitter och tittar lite på varandra men man får se upp så man inte blir uppäten :P När dom satt bredvid varandra fick Isa tag i Malvas hand och skulle stoppa in den i munnen :P Men Malva verkade inte bry sig om det :P

Igår: var vi borta hos mormor hela dagen tills det var dags att åka hem och laga mat, då följde Sofie med oss hem och vi fick en glad överraskning, eller jag i alla fall :) För jag hade fått en film i brevlådan som jag har väntat på :) Den hade nyrelease igår så den har inte funnits på 10 år! 
När Danne kom hem och vi hade ätit åkte vi upp till Bergs golv och färg för att beställa tapeter som bostadsbolaget har lovat oss. Vi fick välja ur en pärm och gissa om det var dom finaste tapeterna? Självklart inte. Så det var inte så lätt att välja bland dom fulaste tapeter man sett :P Okej jag överdrev kanske lite, men ni kanske förstår vad jag menar.

Den här filmen fick jag hem :) Jag samlar på Disney filmer och vill ha alla klassiker. Men alla finns inte att få tag på för dom släpps vart 10:e år och finns bara en begränsad tid. Så nästa klassiker som kommer släppas som jag inte har är Fantasia filmerna :) Och Lejonkungen ska släppas 2011 :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar