måndag 9 maj 2011

Överraskningsfest!

I torsdags fyllde min bror 20 år och jag kom på idén att vi skulle ha en överraskningsfest för han. Så jag och min andra brors tjej Jenny fick fixa med att röva bort honom så att alla kunde komma utan att han märkte något.
Vi hade lagt ut filtar i bilen vi ska ha till bort rövandet och satt en filt så att han inte skulle se oss där fram. Vi hade även förberett med förfriskningar och lite shotar som han kunde ha på färden, en skål med jordnötter fick han också :P Mamma lurade upp honom i hallen och satt på han en ögonbindel och förde sedan ut han till bilen, när han satt i bilen fick han ta av sig ögonbindeln (hade blivit svårt för han att dricka och pilla i sig nötter annars) Vi spelade upp ett klipp på telefonen (som vi hade spelat in tidigare under dagen, fast förvrängt rösten med telefonen, så att han inte skulle veta vilka det var som satt fram) Sen åkte vi iväg till introt av jönssonligan för att höja spänningen lite ;) http://www.youtube.com/watch?v=gGgtwuuPnp4



Vi fortsatte att spela upp klipp som vi hade spelat in (bl.a saker som han har sagt när han var liten och andra saker som vi förknippar med Henric) Vi åkte ut till gränsö och sedan åkte vi in till stan och släppte av han på Mc Donald´s där han fick gå in och köpa en glass, när han kom in i bilen igen fick han en jägershot bakåt skickad som han blev tillsagd att hälla i glassen och sen äta upp.. Det vi ville säga till han som inte var inspelat skrev jag på telefonen och skickade bak så att han fick läsa (Allt för att han inte skulle veta vilka vi var)

Vi var tvungna att vara maskerade också

Lägligt nog ringde mamma när han var inne på Mc Donald´s och sa att allt var klart hemma, så det fick bli en liten svänt till (så att han skulle hinna äta upp glassen) Innan vi åkte hem. Han fick ta på sig ögonbindeln igen och på altanen stod alla och sjöng för han när han kom. Och sen började festen, som varade ett tag iaf, innan födelsedagsbarnet stack ;)



Jag tycker att det blev lyckat faktiskt :P Jag och Jenny hade jätte roligt där fram och han skrattade faktiskt lite där bak så jag tror att han uppskattade det ;)

Tyvärr fick jag nästan bara med bilder från när vi åt, i bilen satt jag och filmade så där blev det inga kort alls :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar