lördag 29 januari 2011

Busunge!

Malva har blivit mer busig och har fått humör har jag märkt. 0-6 månader har hon varit hur  lugn och lätt att göra med som helst :) Men från 6 månader har hon blivit ett busfrö :) Hon kan sitta och leka med sina saker men hon lyckas ju alltid kasta iväg dom och då intar hon krypställning och försöker krypa och hämta sakerna, men hon har fortfarande inte kommit på hur man gör så hon gungar fram och tillbaka när hon står på alla fyra och sen slänger hon sig fram så kommer hon ju en bit iaf :P Annars har hon ett annat knep, hon hasar sig fram på rumpan på nått sätt, för när jag sätter henne på sitt rum mitt på mattan som är mitt i rummet så lyckas hon ta sig ifrån mattan och kom till och med bort till ett litet bord hon har som står vid fönstret och tog tag i bordsbenen och kom upp på knä men hon lyckade inte ställa sig på fötterna iaf, då tog hon sikte på bokhyllan som stod bredvid ist. Så hon börjar bli farlig att lämna. I vardagsrummet har hon gjort samma sak att hon har tagit tag i bordsbenet och kommit upp på knä.

I veckan lyckades hon också sätta sig upp helt själv från liggande till sittande utan att tag i nånting :)
Humöret hon har börjat få har jag märkt när hon sitter i sin säng (som hon också försöker ställa sig upp i hela tiden) Då har hon en mobil som hänger i taket med några djur och hon blir helt vansinnig när hon inte når dom :/
En busunge är vad hon börjar bli :)

4 kommentarer:

  1. Gud vad härligt det låter. Om ni vill får ni gärna låna Olivia så får ni se hur det kan se ut runt 3-års åldern.....

    SvaraRadera
  2. Ja vi kan byta.. Gud vad skönt det skulle vara med en som klarar sig mera själv och kan säga vad hon vill och sover hela natten :)För det är väl så det är i 3-års åldern? Vi tar henne gärna :) Annars kan ni få låna Malva och känna på hur det kommer att kännas att ha 2 snart :D

    SvaraRadera
  3. Ja att ha 2 vet jag ju inte än....Men jag fasar lite för det ska jag medge.
    Visst sover Olivia hela nätterna men däremot så har hon ju kommit en trotsålder som heter duga och hennes humör och envishet är inget och leka med ska jag lova! Alla åldrar har sin charm heter det ju. inte för att jag ser den just nu men jag hoppas att jag kan skratta åt det senare.

    SvaraRadera
  4. Ja det förstår jag :/ Jag kommer nog också vara lite nervös när nr 2 kommer... Men alla andra klarar ju av det, så det blir nog inga problem :)
    Ja det heter ju det :) Man får ju hoppas att man kan skratta åt det när småbarns tiden är slut sen, om ganska många år iofs :P

    SvaraRadera