onsdag 26 januari 2011

Vecka 4

Söndag: I Söndags var Danne och jag i simhallen med Malva för första gången :) Och det var jätte mysigt :) Hon plaskade massa i vattnet så jag tror hon tyckte om det och hon såg ut att ha det skönt :) Jag var lite nervös innan att hon skulle försöka klättra ur baljan som jag hade henne i, men det gick bra hon satt hyfsat still :P Det var mest när vi hade badat klart och vi gick in och skulle duscha och göra oss i ordning som hon försökte ta sig ur baljan. Men det gick bra endån, för hon lyckades inte ställa sig upp och jag hade stenkoll på henne hela tiden. Efter simhallen var vi trötta alla 3 så vi åkte och handlade lite och sen åkte vi hem och slappade hela dagen och tittade på film :)

Måndag: I Måndags gjorde jag och Malva inte så värst mycket plockade och fixade mest hemma. Jag har utökat mina zumba pass till 50 min ist för 20 min så det var det första jag gjorde på morgonen medans Malva fortfarande sov :) Det är så himla skönt och det passet på 50 min ger ju lite mer ;)

Tisdag: Igår gick jag och Malva upp tidigt, vi gjorde oss i ordning och hon fick välling sen gick vi hem till Emelie och Leia. Den promenaden brukar egentligen ta 30 minuter men igår när det snöade och var tråkväder tog det 40-45 minuter. Vi åt frukost hemma hos Emelie och Leia och sedan gick vi ut på promenad till mitt jobb som ligger på långrevet så dit tog det ju säkert 30 minuter och 30 minuter tillbaka :) Jag sa till om att jag kan börja hoppa in och jobba lite extra, så får se om dom behöver mig snart :) Det är alltid lika kul att komma till jobbet, för alla blir så glada :) Fast jag vet ju inte om det är över mig eller Malva iofs ;) Efter besöket på mitt jobb gick vi förbi Skogshaga Skolan där Emelie och jobbar och hälsade på en sväng. Sen gick vi hem till dom igen och gjorde kycklingsallad som vi åt till lunch :) Vid halv 3 var det dags för mig och Malva att bege oss hemåt och den promenaden tog 45 minuter så igår blev det många långpromenader och jag var helt slut när vi kom hem :) Danne fick laga maten, för jag orkade inte :P Han gjorde jätte goda köttbullar med makaroner till :)
Jag hann också med att beställa hem doppresenter till Saga och en födelsedagspresent till Olivia :)

Onsdag: Idag ska vi träffa Malvas mormor en sväng innan hon börjar jobbet kl 14. Jag hade tänkt att köra ett Zumba pass innan men klockan börjar bli så mkt så jag kanske får ta det i eftermiddag ist.

Förra veckan gjorde jag i ordning dom saker som vi har fått låna till Malva av Dannes syster som har varit jätte snäll och lånat ut till oss :) Jag tvättade klädslarna på bilbarnstolen och babysittern och torkade av alltihop med en trasa så nu kan vi lämna tillbaka grejerna lika fint som vi fick dom :) För Malva har ju växt ur det för en tag sen så det har bara stått och samlat damm :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar