onsdag 5 januari 2011

Vad hände sen?

Jaa vad har jag egentligen gjort sen jag tog studenten. Jag kan ju försöka att sammanfatta det lite kort :P

2006
9 Juni 2006 tog jag studenten. Jag gick Omvårdnad Räddningstjänst i en klass på 16 personer. Och när jag tänker på det så har jag inte sett vissa av dom sen dess.



Men på måndagen efter studenten började jag sommarjobba på ett äldreboende i västervik som heter Annagården där jobbade jag som timvikarie tills hösten 2008.  Veckan tar min kusin Madde studenten och vi åker till Skövde för att fira henne

Sommar 2006
 2007
Eftersom jag fick jobba väldigt mycket hela tiden så började jag leta efter en egen lägenhet ett halvår efter studenten och hittade jag min mysiga etta på stationsgatan som jag fick tillträde till 1 juni 2007 så jag bodde alltså hemma i 1 år efter studenten. Jag renoverade och fixade och donade i min fina lägenhet som jag faktiskt kan sakna lite en idag :P Min pojkvän Daniel och jag hade hängt ihop sen vi var 15 år och kände att vi ville börja med att ha varsin lägenhet och han flyttade till en 2:a samtidigt som mig.

Sommaren 2007
19 september 2007 fyllde jag 20 år och firade med att ha en stor fest hemma hos mina föräldrar.
2007

2008
28:e februari 08 föddes Olivia. Daniels syster dotter och i juni döptes hon.
14:e juni 08 föddes Wilma mitt kusin barn. Min kusin Alex tar studenten så vi åker till Mantorp för att fira honom.

Efter 1,5 år hösten 2008 sålde jag min lägenhet och flyttade till hem till Daniel.
Oktober 08 började jag jobba på tre klövern och var kvar där tills februari 2009.
sommar 2008

2009
Februari 2009 började jag på korallen och trivs jätte bra med en gång :) Det har jag gjort på alla ställen jag har jobbat men inte så snabbt.
26:e Mars föds Thess och Jonas son Kevin.
6 juni 2009 åkte jag och Madde till Turkiet



När vi är i Turkiet så missas jag tyvärr min ena brors student.
090919 Förlovade jag och Daniel oss 

Oktober 09 fick jag min fasta tjänst och i samma veva flyttade vi till en 3:a på Idrottsgatan.
Den 8:e November fick vi ett + på stickan och lyckan var total. Graviditeten var planerad så jag gjorde ett test redan dagen efter utebliven mens, då jag redan börjat misstänka att jag var gravid :)
Våra föräldrar och dom närmaste fick veta ganska snart. Men våra syskon fick vänta tills julafton med att få veta.

2010

Året började med en skidresa till Sälen med min familj.




Magen växer och mer än halva 2010 är jag gravid :P
15 Maj 10 föds mitt andra kusin barn som får namnet Isa :)
Min bror och hans tjej Jossan går på balen

Min kusin Emelie tar studenten så vi åker till Ulricehamn för att fira henne.
 I Juni tar Daniels syster Frida studenten som vi firar i Vimmerby

18 Juni tar min bror studenten och det firas med fest och en jätte stor mage från min sida iaf :P

Veckan efter är det midsommar och jag känner mig hur stor som helst och börjar bli riktigt trött och sover mycket om dagarna.
Midsommar 2010

Sen veckan efter fick vi nycklarna till våran nya lägenhet :P en 4:a i en radhuslänga. och dagen efter vi hade städat och lämnat ifrån oss nycklarna till den förra lägenheten ville våran älskade tjej Malva komma ut från magen. 13 dagar innan bf och 3 dagar innan planerat kejsarsnitt. På den varmaste dagen på hela året tror jag :P Efter 38 veckors lång väntan så kom hon äntligen den 3:e Juli 2010. Den lyckligaste dagen i våra liv <3

Den 24:e Juli gifter sig min kusin Jocke med Malin. 
Den 29:e Juli 10 föds min bästa kompis dotter Leia.
4:e September döps Malva
11:e September döps Isa
13:e November döps Leia
3:e December kommer mitt 3:e kusin barn Saga till världen.
5:e December bokar vi en resa till Egypten som kommer bli av i Maj 2011

För dom som är intresserade så är det här det jag har sysslat med under dom senaste åren, Lite mer har jag nog gjort men jag tog bara med dom lite större grejerna. 2011 kommer nog att bli ett jätte bra år också är jag övertygad om. Thess och Jonas ska ha sitt andra barn i Mars. Frida och Robin ska ha sitt andra barn i Juli. Emma ska ha sitt första barn i Juli :) (Det är dom jag känner än så länge som ska ha barn 2011) Och så kommer det nog att bli några dop också. Olivia fyller hela 3 år och Kevin 2 år sen har vi ju alla små 1 åringar :)

2 kommentarer:

  1. hihi 2011 kommer bli ett kanon år :D ja minst 1 dop får ni räkna med, lillpluttens dop blir nog i sommar :) ses snart :)

    SvaraRadera
  2. Jaa det kommer det att bli :) Mysigt med dop på sommaren :) Vi får nog planera vårat nästa barn så h*n också får ett sommardop sen :)
    Tack för en trevlig kväll igår :)

    SvaraRadera