tisdag 8 februari 2011

Egypten?.. Thailand!..

Nu var det länge sen jag skrev men jag har aldrig tid att skriva längre för jag vaknar aldrig innan Malva och när hon är vaken så vill hon oftast ha all min uppmärksamhet och om hon sitter och leker själv så måste jag alltid passa på att göra andra saker :P Men jag ska försöka sammanfatta lite kort vad som har hänt den här veckan.

Söndag 30/1 - Tog vi oss en tripp till Vimmerby för att hälsa på och lämna tillbaka grejerna som vi har fått låna till Malva (bilbarnstol och babysitter) Kvällen spenderade vi hemma hos Thess, Jonas och Kevin

Måndag 31/1 - Storstädning på schemat så hela dagen gick åt till att städa

Tisdag 1/2 - Det blev att fortsätta med storstädningen så det blev klart :) Idag flyttade jag in Malvas säng in till hennes rum så från och med idag har hon sovit i sitt rum varje natt :) Ganska skönt faktiskt :)

Onsdag 2/2 - Medarbetarsamtal på jobbet som jag är jätte nöjd med. Malva fick vara hemma hos morfar Micke under tiden och stortjöt när hon inte märkte att jag var där, men efter lite mutande så hade det gått bättre.

Torsdag 3/2 - Malva blev idag 7 månader. Vi träffades mammor och barn hemma hos Emelie. Alltid lika kul :) Tack Emelie & Leia, Emma & Vilmer, Jenny & Novalie, Cissi & Albin :)

Fredag 4/2 - Vi gick ner till öppna förskolan med Erika & Isa :) Mycket trevligt :)

Lördag 5/2- Dagen spenderades hemma hos mina föräldrar och vi bestämde oss för att boka om våran resa till Egypten :P Känns inte så kul att åka dit i Maj nu så det får bli en annan gång ist.

Söndag 6/2 - Familjen tog en promenad i det sköna vårvädret, eller promenad en skridskotur vart det ju nästan :/ Sen åkte vi hem till Malvas farmor och farfar en sväng och sen hem till mormor och morfar Micke för att bestämma vart vi skulle åka ist. Och eftersom farmor och farfar alltid åker till Thailand varje år så föreslog dom att vi kunde åka dit när dom är där nere. Så hem till mina föräldrar och syskon med förslaget och det var ingen tvekan där. Thailand blir det den 29/12-11  -  12/1-12 åh vad härligt det ska bli och roligt att åka med båda våra familjer :D
På kvällen kom Thess, Jonas & Kevin hem till oss :)

Måndag 7/2 - Jag & Malva var på öppna förskolan med Emelie & Leia, Jenny & Novalie :) Det är alltid lika trevligt att träffas lite mammor :) På kvällen tog vi en promenad hem till farmor och faster Matilda :)

Nu har Malva äntligen fått 2 tänder där nere i munnen dom syns och känns men har inte riktigt kommit upp helt än, hon sover bättre på nätterna och längre på morgonen :) Hon har verkligen fått in tekniken på att dra sig bakåt när hon ligger på mage på golvet, då försvinner hon rätt som det är och eftersom hon bara har kommit på hur man backar så gör hon det tills det tar stopp sen vänder hon sig om och försöker ställa sig upp, så lilla damen blir farligare och farligare nu :P Men det är samtidigt roligt när hon börjar kunna ta sig fram själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar