lördag 8 januari 2011

Grattis Farfar!

Idag fyller Malvas farfar år :) Men eftersom han och farmor är i Thailand så kan vi ju inte fira han idag, det får bli när dom kommer hem :) Hoppas att dom har det bra nere i värmen iaf och att han får en bra födelsedag.

Igår fick jag ett ryck och var bara tvungen att byta ut julgardinerna i vårat sovrum, granen och julpyntet åkte ner tidigare i veckan så det är bara gardinerna kvar. Danne åkte ner till stan för att klippa sig så jag strök gardiner och dammade och städade i sovrummet och sen tog jag toaletten också när jag ändå höll på. Malva satt och lekte så snällt i sin säng under tiden (vi har sänkt den nu, så att den är längst ner) Danne kom hem lagom tills jag var klar och bara skulle skura golven, så det gjorde han :) Och det vart så fint med andra gardiner :)

Vid halv 5 tiden kom Emelie och Leia :) Vi lagade mat och åt fläskfilé knyten som är så gott :) Sen tittade vi på lets dance och efter det åkte dom hem. Det var ett tag sen vi sågs nu så det var verkligen på tiden. Kvällen var hur trevlig som helst. Malva och Leia är ju roliga iaf, när dom sitter bredvid eller mitt emot varandra så ska dom ta på varandra hela tiden och mest roligt var nog varandras fötter :p Och dom ska redan ha samma leksak så det dröjer väl inte länge innan dom börjar bråka om leksakerna :P

Idag skulle vi följa med mormor och morfar Micke ut till gränsö och gå en sväng med Sigge och Malva skulle åka pulka, men just nu ser det inte ut att vara så roligt väder för det. Men vi kanske går hem en sväng till dom ist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar