fredag 26 november 2010

Tisdag, Onsdag & Torsdag

Det är dags att skriva lite nu igen tänkte jag, dagarna går ju med en väldans fart så när jag tänker att jag ska skriva "sen" så blir det aldrig sen utan dagen är helt plötsligt slut :P Men dom här dagarna har vi i alla fall sysslat med....

Tisdag: Gick jag och Malva ner till stan för att möta Emelie och Leia för att vi senare skulle gå på föräldraträff, Men när vi gick så regnade det och blåste storm så jag var jätte blöt när vi kom ner :P Det var svinkallt och inge alls kul att gå på stan men tiden gick i alla fall och vi var på föräldragruppen som började kl 14 och ärligt talat jag vet inte vad jag ska säga om det... Det är ju så tråkigt och ointressant så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag får se om jag orkar gå nästa gång det skulle vara i februari, mars och då har ju barnen blivit lite större så då kanske dom tycker det är roligt med varandra så det ska nog vara för den sakens skull som jag går nästa gång isf. När det var slut vid ca 15:20 så var det storm igen fast nu hade det börjat snöa och eftersom Danne hade bilen till jobbet och hans jobb ligger i stan så kunde jag och Malva ta bilen hem :) Det var skönt för fy sjutton vad kallt det var :S

Vi åkte hem till mina föräldrar för dom skulle ändå vara barnvakt åt Malva för jag och Danne skulle gå på bio med Jonas och Thess på kvällen. Micke var snäll och hämtade Danne när han slutade jobbet så åkte vi hem och lagade mat och Malva var kvar hemma hos mormor och morfar Micke. Det vart lite stressigt men så fort vi var klara åkte vi och lämnade Malvas gröt och hennes pyjamas och så hann jag ge henne lite mat innan vi åkte ner till bion :)  Det var skönt att göra någonting själva men som vanligt blir jag lite nojig och undrar hur det går med Malva. Men det hade gått hur bra som helst så det kändes skönt :) Filmen vi såg var Due Date och den var ganska bra tyckte jag :)

Onsdag: Jag hade bestämt mig dagen innan för att baka lussebullar så jag gick upp kl 7:30 när Danne åkte till jobbet och började baka för att jag skulle få baka ifred tänkte jag :) Och det gick jätte bra, Malva vaknade när det var dags att sätta in dom i ugnen så det var inga problem :) Jag satte upp lite ljusstakar och stjärnor och började med att sätta upp gardiner också. Vi var inne hela dagen för vi skulle ändå inte ut på något och då tyckte jag att det var onödigt att slira runt med vagnen ute när det inte behövdes.

Torsdag: Jag fortsatte att stryka och sätta upp gardiner, ungefär som dagen innan och så myste jag och Malva en hel del i mellan också :) dagen innan med för den delen :) När Danne kom hem åt vi och sen åkte vi en sväng till biltema för att köpa en soppborste så vi kan borsta bort snön från verandan. Sedan åkte vi en sväng till Åhléns och köpte några julklappar till Malva :) När vi kom hem så kom mormor, morfar micke, moster Sofie och Sigge bort till oss för dom hade köpt en dörrkrans åt oss :) Så den får Danne sätta upp idag :) Tack så mycket det var jätte snällt :) Vi mumsade på lussebullarna jag hade bakat dagen innan och drack god svartvinbärs glögg som vi köpte på höstmarknaden på ALV. Så det vart lite torsdags mys :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar