torsdag 4 november 2010

En trevlig dag!

Idag började jag och Malva dagen med att gå hem till Emelie och Leia och vi satt och pratade och tjejerna satt och tittade på varandra och höll varandra i handen, dom är så söta :D men så fort jag skulle ta kort så var det ju alltid nån av dom som inte tittade på mig eller som skulle äta upp den andra :P

Jag och Malva skulle ner till BVC kl 13 och eftersom öppna förskolan öppnar då så följde Emelie och Leia med dit ner. Malva hade gått upp bra och växt nu är hon 64 cm så inte konstigt att hon börjar växa ur pyjamasarna som är i stl 62. hon vägde nått på 6700 g jag kommer inte ihåg exakt. Vi pratade lite om mat eftersom Malva är 4 månader får hon ju börja med smakportioner. Men amning är ju fortfarande det bästa men eftersom Malva äter som bara den på kvällen jag får sitta med henne minst 2 timmar i sträck varje kväll, så trodde sköterskan att hon inte får i sig tillräckligt på kvällen för då är mjölken tydligen tunnare. Så hon tycker att vi ska börja ge henne gröt på kvällen :) Så det ska vi börja med ikväll tänkte jag :) Jag och Danne köpte faktiskt hem det igår för jag antog att sköterskan skulle tipsa om gröt :)

På öppna förskolan var vi nästan ensamma. Det var jag, Malva, Emelie, Leia och en mamma till med sin son. Så idag blev det ingen sångstund :P Men istället gjorde vi handavtryck :) Som vart riktigt bra tycker jag :) Så idag har vi haft en hel dag med Emelie och Leia <3 Det tycker vi om :) Och just det måste ju säga att Malva inte är rädd för dom längre ;) hon verkar ha kommit över det nu att hon tykänns för den senaste veckan nu har det gått jätte bra med dom flesta :)

Malvas händer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar