fredag 19 november 2010

Första gången!

Igår var första gången som jag var iväg helt själv utan Malva eller Danne och jag vart borta i 4 timmar. Jag var på höstfest med jobbet och det var jätte trevligt :) Jag saknar faktiskt att inte jobba när jag träffar mina goa arbetskamrater. Så jag kommer nog snart säga till om att jag kan hoppa in någon gång ibland om det behövs :)

Men jag kunde ju inte riktigt släppa Malva och Danne i tankarna och undra hur det gick för dom där hemma utan mamma :P Det känns jätte konstigt att åka ifrån Malva och jag blir ju så larvig och tror att hon inte klarar sig utan sin mamma :P Hehe ne då så farligt är det inte, men bara för att jag vet att hon inte riktigt nöjer sig med gröten på kvällen, hon vill gärna snutta och äta en liten skvätt ändå. Det var det jag oroade mig för att hon inte skulle nöja sig med flaskan som jag hade pumpat mjölk i. Och det visade sig att jag hade rätt hon hade inte velat ha flaskan men däremot så hade hon varit jätte snäll och det hade gått jätte bra :D hon vart lite gnällig en gång då fick pappa ta fram flaskan men den hjälpte inte så han fick gå upp och gå omkring med henne och det hjälpte.

Jag åkte hemifrån kl 17:30 och kom hem igen 21:30 så länge hade jag faktiskt inte räknat med att vara borta, men tiden går ju så fort och eftersom jag stämde av med danne på sms och han sa att det var lugnt där hemma så kände jag att jag kunde stanna :) När jag kom hem var Malva hur pigg och glad som helst :D Jag vet inte vad dom två hade hittat på men trött var hon inte i alla fall och det verkar som att det var väldigt roligt att vara ensam hemma med pappa för hon hade varit jätte glad nästan hela tiden :) Så det känns skönt att veta att jag kan åka iväg på saker nu :) Jag är i alla fall jätte stolt över min lilla tös! :D


Just det jag ska ju skriva om Malvas utveckling emellanåt har jag ju tänkt! 
* Just nu tycker hon att det är jätte tråkigt att ligga ner på golvet hon ska bara sätta sig upp hela tiden och då blir det att hon drar sig åt ena sidan tillslut så att hon vänder runt på mage. 
* När man har henne i sitt knä är hon aldrig still hon ska bara stå upp hela tiden :P och far fram och tillbaka så det gäller att vara med. 
* När hon äter ifrån mig så började härom kvällen med att försöka sätta sig upp samtidigt som hon åt så att hon tillslut satt upp och åt :P 
* Hon "pratar" som bara den
* Även på skötbordet försöker hon sätta sig upp eller rulla runt (börjar bli farligt)
* Det är lättare att få henne  att skratta nu (Fast fortfarande är pappa bäst på det)
* Hon ska ta tag i allt hon ser och hon är snabb också.

Det är nog dom sakerna jag kommer på just nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar