söndag 12 september 2010

Bra vecka :)

Den här veckan har varit en allmänt trevlig vecka :)
I måndags var  jag och malva på stan med erika och isa (Malvas syssling) =)
tisdagen spenderades hemma hos malvas mormor, onsdagen åkte jag och malva till emelie och leia och därifrån gick vi en promenad till biltema.
I torsdags var jag, malva, erika, isa, emelie och leia på stor och liten :) det var kul att träffa massa andra bebisar och barn, men sång stunden tyckte jag inte var nått att ha, tråkigt att den var så kort och osammanhängande :( Efter det gick vi i alla fall en sväng på stan och sen hem och ladda om för sen åkte jag och malva ner dit igen för att gå på baby massage. Haha jaa det var ju också en upplevelse, innan man skulle börja massera var man tvungen att fråga sitt barn om lov först, och ha ögonkontakt, men Malva var inte ett dugg intresserad av sin mamma, hon låg bara och tittade på sin granne hela tiden :P men det gick bra i alla fall, fast i slutet låg alla barn och skrek i kapp. Helen som har hand om det sa att det rör om mycket i kroppen så att det brukar vara så att dom blir ledsna och trötta efter ett tag, och det märkte vi ju :P På kvällen sen kunde dom också vara antingen trötta eller skrikiga. Var malva det?? Neeej då hon var hur pigg som helst och kunde inte somna :P haha min lilla sötnos <3

I fredags var vi på kräftskiva hemma hos malvas mormor och morfar micke. Det var en rolig kväll som alltid när vi träffas alla syskon och flickvänner :D Min familj betyder allt för mig <3 Vi har alltid hur kul som helst ihop, och eftersom skidresan till sälen i vintras kom på tal så vart ju förstås frågan vart vi ska åka nästa år. en till skidresa? eller utomlands med sol och bad?? Vi bestämde att vi skulle tänka på saken tills nästa lördag, för då ska jag och Jenny slå ihop våra födelsedagar och ha kalas tillsammans ;) hon fyller 20 år idag och jag fyller 23 nästa söndag.

Igår var vi på Isas dop. Det var mysigt ute i Alex familjs stuga där själva ceremonin  var ;) fast tråkigt att det var så himla mycket mygg :/ Malva låg och sov i sin vagn med myggnätet på hela tiden. Isa var jätte duktig hon sa ingenting. Efteråt vart det lite att äta och tårta och sist present öppning i en lokal på skyttegatan. Det var en trevlig dag :)

Kanske ska nämna att Malva döptes förra lördagen 4/9-10 Det var i st:a gertruds kyrka och efteråt hade vi smörgåstårta, present öppning och fika i prostgården. Det var också mycket trevligt och roligt att så många kom :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar