torsdag 8 mars 2012

Tälta

Igår bestämde sig Malva för att hon skulle sova i sitt tält i natt som hon har i sitt rum :P Vi håller på att vänja henne vid att sova i sin nya säng, så att bebisen kan få ta över spjälsängen sen. Det går bra, hon vill sova i den nya sängen och pekar på den och säger -den sängen! när hon ska sova, förmodligen för att hon vet att den kan hon gå i och ur själv, så oftast innan hon väl somnar hinner hon springa upp några gånger, antingen ut till oss när vi tittar på tv eller så springer hon in i vårat sovrum och klättrar upp i våran säng, Igår sa hon att hon ville sova i tältet men jag sa att hon fick sova i sin säng och la henne i den.
När vi skulle lägga oss några timmar senare och jag skulle titta till henne så ligger hon inte i sin säng och inte i våran heller, ne för då ligger hon inne i sitt tält och sover :P Haha sötnos :) Men elak som jag är så fick hon inte sova i tältet, så jag försökte bära över henne till sin säng, men det var inte så lätt att kravla in i tältet och hämta henne utan att hon vaknade, så det gjorde hon ju såklart :/ Då fick hon faktiskt sova med oss i våran säng med en gång.

Idag har jag förresten fått ett städryck och storstädat nästan hela huset :) Så himla skönt! Nu ska jag snart hämta Malva på dagis och sen ska vi åka till stan för att klippa oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar