onsdag 14 mars 2012

Huvudet upp och fötterna ner

Brukar man ju säga iaf, men den här gången är det tvärtom :) När jag var hos barnmorskan idag så kände hon att bebis ligger med huvudet nedåt :) Och troligtvis kommer h*n att ligga kvar så. Så den här gången får jag ställa in mig på vanlig förlossning :) Spännande, men samtidigt lite nervöst, fast jag är nog mest nervös över att det är andra barnet och då "borde" jag ju veta hur det går till, men jag har ju faktiskt inte en aning om hur det kommer kännas. Fast å andra sidan kanske det är lika bra det :P

Jag får ofta höra att min mage är så himla stor och folk tror att jag är längre gången än jag är eller så tror dom att det är tvillingar, men faktiskt så var jag ännu större med Malva :P För barnmorskan visade mig båda kurvorna idag så jag kunde jämföra :P Fast det berodde ju förmodligen på att Malva satt upp men iaf.

Malva har kommit in i en jätte rolig trotsålder nu, hon blir arg och gapar och skriker när hon inte får som hon vill och lyssnar nästan aldrig när vi säger till henne. Ibland skulle man kunna bli lite smått galen på henne, det är tur att dagis finns iaf så att hon får komma och leka av sig :)
Men hon är faktiskt inte bara gnällig och trotsig utan hon är väldigt duktig också :) Hon har börjat att gå på pottan mer och mer nu och säger även till själv när hon vill kissa på pottan :) I början ville hon mest bara sitta där fast det kom oftast ingenting, men nu kissar hon nästan varje gång som hon sitter där :) till och med på dagis har hon sagt att hon vill sitta på pottan :) Då blir man stolt över sin lilla tjej :) hon börjar bli stor :')

I helgen ska vi börja att renovera Malvas rum och det ser jag verkligen fram emot :) Ska bli så roligt när det är färdigt och det ska bli roligt att visa Malva rummet när det är klart och förhoppningsvis kommer hon tycka om sitt nya rum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar