måndag 19 mars 2012

Nu börjar det hända grejer :)

Äntligen börjar det hända lite här hemma :) I helgen har vi satt igång med att renovera Malvas rum så i veckan borde det bli klart :) Och då är det bara att börja med nästa rum sen :) Så himla roligt det känns :D Det jag tycker är tråkigast är att jag inte kan hjälpa till så mycket :( I lördags var Malva hos mina föräldrar nästan hela dagen så då kunde jag hjälpa Danne lite iaf :) Men igår var hon hemma och då fick jag busa och leka med henne medans Danne höll på i rummet. Nästa rum som vi ska ta efteråt är det rummet som är bredvid Malvas rum och det ska bli bebisens rum och nu vet jag faktiskt precis hur jag vill att det rummet ska se ut, bara ett problem. Vi kan inte tapetsera den väggen som ska bli fondvägg förens vi vet om det är en pojke eller flicka inne i magen :) Så vi får väl göra klart allt utom det så länge :P Anledningen till att vi vill ta det rummet i samband med det vi håller på med nu är för att dom ser nästan precis likadana ut och vi har all färg och material till det, så smidigast är ju att fortsätta där. Sen har vi 2 rum kvar som är i andra änden av huset, det är vårat sovrum och gäst/dator rum men det kommer bli lite mera jobb med båda dom rummen så dom får vänta ett tag.

Vi har också tagit tag i att beställa en vagn :) En phil and teds explorer fick det bli :) Tack Cissi för hjälpen <3
Och så har jag tagit tag i att ta fram bebiskläder och tvättat dom :) Så nu börjar vi bli redo för att lilla bebisen ska titta ut <3 Jag är nervös men jag vill ändå att det ska gå fort till Maj nu så vi får träffa lill*n :) På fredag är det 6 veckor kvar till bf men bara 4 veckor kvar om h*n vill komma lika tidigt som syrran, fast det kan ju likagärna vara 8 veckor om jag går över tiden.. Det återstår att se :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar