onsdag 1 februari 2012

Onsdag

Idag är andra dagen jag är hemma med Malva den här veckan hon har haft feber men nu mår hon mycket bättre, så i morgon ska jag jobba på kvällen, men mormor får ha Malva så länge tills Danne kommer hem, för det känns som att Malva blir sjuk så fort hon bara visar sig på dagis, lr iofs 8 av 10 gånger dom har ringt har hon inte ens varit sjuk, och eftersom jag är ledig på fredag så får hon vara hemma i morgon också, eftersom att det går att lösa :) Jag har nog börjat få lite städmani tror jag, det mesta jag har gjort när vi har varit hemma dom här dagarna nu är att städa iaf medans Malva har sovit, när hon vaknade fick hon hjälpa till så länge hon tyckte att det var rolig :) I morgon hade jag tänkt att städa lite till :P haha det tar tid när man har ett "stort" hus att städa :P iaf den här gången för nu har jag verkligen haft storstädning :)

Nackdelen med att få städmani när man är gravid är ju att man kommer på hur jäkla ont i ryggen man har fått av att ha stått upp så mycket hela tiden och inte vilat något sen när kvällen kommer, igår kunde jag knappt röra mig i soffan för ryggen värkte och jag kände mig lika stor som en flodhäst ungefär :P Det är lite jobbigt, men det har man ju förträngt tills dagen efter förens man ligger där i soffan igen ;) aja man får ju skylla sig själv helt enkelt :D Det är iaf nu jag börjar bli påmind om när Malva låg i magen och foglossning och ryggont började komma, det hade jag förträngt tills nu :) Förhoppningsvis får jag snart gå hem på havandeskapspenning iaf om det beviljas :)
Då börjar tankarna komma att det faktiskt inte är så jätte långt kvar heller :D åh vad vi längtar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar