lördag 28 januari 2012

Lördag 28 Januari

Meningen var ju att jag skulle lägga upp lite bilder från när vi var i Thailand, men det tar jätte lång tid att bara ladda upp en bild på den här bloggen så då måste jag väl ha en hel dag på mig om det ska bli gjort som jag hade tänkt mig. Så som vanligt skjuter jag upp det lite :P

Jag kan ju visa er hur långt jag har kommit i graviditeten ist :)

Du är på dag 183 av 280. (65,4%).

 
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 4 maj 2012
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.
Jag tycker att det går väldigt fort just nu, mycket fortare andra gången :) Det sparkar som bara den och när barnmorskan skulle lyssna på hjärtljuden var det inte lätt för den var inte still några längre stunder så hon fick lyssna genom moderkakan tillslut :P Så jag har visst en livlig liten bebis där inne :) Jag börjar märka av att jag inte riktigt orkar lika mycket nu som innan och att magen faktiskt är lite i vägen emellanåt. Men det är samtidigt jätte mysigt och Malva är så mån om att pussa och klappa på magen :) 
Min stora fina lilla tjej :D Hon är så duktig och jag blir så stolt över henne, Det är helt otroligt vad mycket dom kan fast dom bara är 18 månader :) Hon pratar väldigt mycket och har gjort det ganska länge nu, hon kan massor med ord och nu har hon börjat prata mera meningar :) Och hon sjunger för oss :P -akta dig.... annars tar jag dig... sjunger hon och pekar med fingret när hon sjunger lilla snigel :P Hon har också blivit mer intresserad av att titta på tv och vill titta på bolibompa, på kvällen tittar hon på nalles blåa hus (lr vad det heter) Då kommer månen ner i slutet och sjunger hejdå sången med nallen, och när månen åker upp igen sitter Malva och vinkar och säger -hej då månen! Haha det är så roligt att se och höra henne :) Men man får passa sig för vad man säger för hon härmar precis allt som vi säger och det är kanske inte alltid så bra, men jag försöker att tänka på vad jag säger iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar