måndag 11 april 2011

Lördag & Söndag

Den här helgen har gått fort som vanligt. Men vi har fått jätte mycket gjort känns det som iaf :)

Lördag: Vi skulle egentligen börja städa och rensa i förrådet men Danne fick åka ut i skogen och hjälpa till med lite saker. När han kom hem åkte vi iaf och storhandlade och på kvällen åkte vi hem till Thess, Jonas, Kevin & LilleBror Elias :) Åhh så mysigt att få hålla i en liten bebis :) Hur söt som helst :) Men shit vad konstigt att Malva var så liten för bara 9 månader sen! Det blev ett ganska snabbt besök för Malva var trött och gnällig, men vi hann ju med att se och hålla lite i Elias iaf :) Jag längtar lite tills alla barnen kan leka med varndra :) Så mysigt och vilka roliga saker vi kan hitta på med dom då <3

Söndag: Det första jag gjorde på morgonen var att åka och träna :) Sen hem och äta frukost och precis när vi hade ätit klart kom Malvas morfar och hälsade på :) Men eftersom Malva inte träffar honom så jätte ofta så blir hon lite avvaktande i början, men sen släpper det minsann :)

När dom hade åkt började vi med att rensa förrådet med en gång :) och det var ju så himla skönt ute på altanen så vi lade ut alla dynor på altanen så satt jag och Malva där och lekte ett tag tills hon vart för trött så det var dags att gå och lägga henne en stund. Och det var lite skönt för vi hann med att rensa och städa hela förrådet plus att Danne klippte ner dom skit fula buskarna som vi hade utanför staketet också. Och det blev stor skillnad :) Mycket bättre utan buskar :)


När vi rensade hittade jag även några tavlor, eller tänkta tavlor som jag målade när Malva låg i magen, så jag får köpa ramar till dom så att hon kan ha dom på sitt rum :) Nu har hon redan två tavlor som jag också har målat.




På eftermiddagen åkte vi hem till Dannes morfar och sambo som fyllde år på lite fika :) Så det blev kalas även den här helgen :)
Sen till sist åkte vi hem till mina föräldrar en liten sväng, när vi åkte hem fick vi med oss nått mögelmedel eller var det var som Danne sprutade på staket med en gång vi kom hem, så nu är det vitt och fint igen :) ist för mest grönt.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina teckningar du målat:) Roligt och ha ju:) Malvas mössa e ju bara för söt med!//Cissi,albin o willes mamma:)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det var min stora hobby jag hade när jag var gravid. Ja jordgubbemössan är söt :) Den finns ju i blåbär också och den är lika söt den :)

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag har mottagit din beställning=) Hör av mig med mail. Vad duktig du är på att teckna! Ha en bra tisdag.

    SvaraRadera