måndag 18 april 2011

Dumma Baciller!

Usch fy och blä! Jag vet inte vad det är för tråkiga baciller som tydligen inte vill lämna oss ifred. Är man inte förkyld så är det något annat. Den här helgen har varit både upp och ner. Malva har varit jätte gnällig från och till (jag är nästan säker på att det är tänder på gång och att hon har jätte ont i munnen stackaren :( ) Och hon har blivit mer förkyld igen (det hade precis gått över i torsdags så börjar det igen i fredags :( ) Jag har mått jätte illa från och till hela helgen och det har fortfarande inte släppt, jag ha fått kräkas vid några tillfällen också :S

Men förutom allt elände och emellan mina illamående "attacker" så har vi varit och firat Dannes farmor som har fyllt år, Vi har faktiskt varit ute och ätit och haft barnvakt åt Malva under tiden :) (Första gången) Så har vi gått på långpromenad i det fina vädret och varit och köpt ett par överdragsbyxor till Malva som hon kan  ha på sig när vi är ute och leker :) Vi har suttit på altanen och njutit av solen och Malva har jagat myror och löv :P (leksakerna duger ju nästan aldrig längre) Jag har varit och tränat :) Så har våran helg sätt ut :) Hur skönt väder som helst men jobbigt och tråkigt att man har mått illa en sån här fin helg, för det känns som att vi kunde fått ut mycket mer av helgen annars. Men nu har jag börjat undra hur länge "skiten" ska sitta i. För det är ganska jobbigt att gå och må illa när man har sin lilla tjej att ta hand om och leka med, Det var ju lite lättare i helgen när pappa var hemma :/   

Gott med fläskfilé :)




2 kommentarer:

  1. kanske ett syskon på G efterson du mår dåligt till och från? :)

    SvaraRadera
  2. Nja det tror jag inte. Jag har precis haft mens. Men går det inte över snart så börjar till och med jag att undra!? Hur som helst så tycker synd om Malva när jag mår illa :(

    SvaraRadera