fredag 4 mars 2011

Duktig Tjej!

Igår kväll var Malva inte lika pigg som hon brukar så det var inga problem att lägga henne efter vällingen i sin säng, hon bökade lite men sa ingenting, så jag lade henne i sängen sa god natt och gick ut med en gång igen och nästan väntade på att få höra något litet gnäll iaf när hon höll på att böka runt i sängen. Men hon somnade nästan med en gång och hon sov precis hela natten. Förut när hon har sovit i sin säng har hon alltid vaknat till en gång och då har det räckt att ta upp henne och visa att man är där så har hon somnat om, det är bara när hon har sovit i våran säng som hon har sovit hela nätter. Så jag hoppas att det håller i sig för just nu tycker jag att hon är en jätte duktig tjej som kan somna själv i sin säng och sova hela natten utan att undra vart mamma och pappa är :)

Idag ska vi gå ner till bvc för att väga och mäta Malva, nu var det 2 månader sen sist så det ska bli spännande :) Och precis nu när jag hade tänkt att göra i ordning lilla busfröt så somnade hon :P Så hon får väl sova en liten stund och hoppas på att hon inte blir för arg när jag måste väcka henne sen :/ Jag får göra iordning allt annat först ist!

Ikväll ska vi hem till Thess, Jonas och Kevin :) Det ska bli kul för nu var det länge sen. En helg vi skulle träffas fick jag hoppa in och jobba och förra helgen fick vi säga ifrån för att vi var sjuka :/ Så det enda som skulle kunna göra att vi inte kan träffas idag är ju om deras lilla bebis skulle bestämma sig för att titta ut :D Men det skulle absolut inte göra någonting :D Det är ett giltigt skäl ;)

2 kommentarer:

  1. vad duktig hon e som somna själv och visst känns det skönt att få sova en hel natt utan avbrott ;) tror inte det är risk för att bebis kommer ikväll men det är ju snällt att det är ett giltigt skäl iaf ;)

    SvaraRadera
  2. Ja gud det var jätte skönt :) Jag håller alla tummar för att hon kommer fortsätta att vara lika duktig nu :)

    Man vet aldrig :) Men det är klart att det är ett giltigt skäl :D Men det är det enda giltiga skälet ;)

    SvaraRadera