måndag 14 februari 2011

Tråkigt

Som ni märker så har jag inte bloggat så mycket nu på ett tag, men jag har varken haft lust eller tid. Jag börjar tröttna lite faktiskt :P Det känns ju så ointressant att skriva om vad vi gör om dagarna när det ser likadant ut varje vecka i stort sätt iaf. Jag kanske bara ska skriva om när vi gör något som vi vanligtvis inte brukar göra :P Ehh jag vet inte..

Men det jag fortfarande tycker är roligt att skriva om iaf är ju om min älskade lilla dotter <3

I Malvas utveckling händer det saker hela tiden: Och hon börjar verkligen få humör lilla damen eller är det som morfar Micke säger (kvinliga hormoner) Haha ja kanske det :P
På kvällen när vi lägger henne i sin säng för att sova så har hon förut legat och bökat runt lite innan hon har somnat men nu har hon börjat med att sätta sig upp så fort vi lägger ner henne sen tar hon tag i spjälorna och ställer sig upp. På dagen om hon har suttit i sin säng och lekt någon gång så har hon gjort så men aldrig vid läggdags förut men nu gör hon det varje kväll och förut har hon bara lyckats ställa sig upp på knä men nu ställer hon sig helt upp på fötterna och står och "gnagar" på sängen. Även om hon är trött så blir hon nästan piggare av att komma ner i sin säng för hon tycker ju att det är roligt att ställa sig upp mot spjälorna. Men mamma och pappa tycker inte att det är lika kul när det dags att sova.

Krypandet då?! Joo det kommer nog vilken dag som helst ser det ut som, hon är riktigt snabb på att ta sig bakåt, hon backar tills det tar stopp sen vänder hon bara på sig och försöker ställa sig upp. Allt går jätte snabbt så man får hålla ögonen på henne hela tiden annars har hon tagit sig till andra sidan rummet eller ligger under nånting och sprattlar utan att man har märkt något. Hon börjar också bli medveten om att hon kommer bakåt och inte framåt så hon blir jätte arg och försöker allt för att komma fram istället. Ibland skriker hon till som att hon har slagit sig och har jätte ont, men då ligger hon kämpar för att komma fram. Så hörs gör hon garanterat iaf, hoppas bara inte grannarna hör för dom tror väl att vi misshandlar henne lr nått isf :/

2 tänder: Hennes tänder har nästan kommit upp helt nu, och det märks för bitas kan hon. Så här långt så har jag helammat henne tills hon var 6 månader och sen har jag ammat på natten och ibland någon gång på dagen tills nu, men jag får nog sluta att amma henne för det gör sjukt ont när hon biter mig :s inatt vaknade hon en gång då gjorde jag 2 försök att amma henne men hon bet mig två gånger så det fick bli att göra välling ist och det sov hon på ända tills kl 8:30 i morse :)


Så här ser blomman Malva ut för er som inte har sett den :) Den finns i flera olika färger ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar