onsdag 16 februari 2011

Gah!

Nu har jag äntligen tagit tag i att skaffa mig ett träningskort på Actic :) Jag och mamma var och gjorde det igår och eftersom hon inte har tränat där förut och jag tränade innan jag blev gravid så tränade vi inte på maskinerna igår, vi väntar tills en instruktör har gått igenom det med oss :) Vi körde lite på crosstrainern och sen simmade vi i 40 minuter. Det kändes som en mjukstart ;) På tisdag ska jag träffa instruktören som ska gå igenom maskinerna med mig (jag har säkert glömt hur dom funkar) Och så kanske han lägger upp ett annat träningsprogram åt mig än vad jag hade sist. Vi får se :)

Men en sak som irriterade mig när vi gick dit igår och skulle skaffa träningskort var tanten i receptionen..
Efter prat om träningskortet sa vi att vi ville gå in och träna och simma..
Då vänder hon sig till min mamma och säger:
- Jag vet inte om jag kan släppa in henne. Säger hon och tittar på mig.
- Det är vuxen sim ikväll. (Åldersgräns 17 år)
Så jag får svara lite irriterat:
- Jag är 24 år! (Inte för jag har fyllt det förens i september men jag tyckte att hon kunde känna sig lite extra dum)
- Jaha! svarade hon och skrattade till lite.

Hallå bara för att jag är liten så ser jag väl inte ut att vara under 17 år!!! Eller gör jag det? Jag har hört liknande saker ganska många gånger eftersom jag är kort, att folk tror att jag är mkt yngre än vad jag är. Men nu var det jätte länge sen så jag antog att jag har börjat se lite äldre ut till utseendet iaf ;) Men men jag ser ju iaf inte gammal och gaggig ut och snart kanske jag börjar ta det som en komplimang :) Men inte riktigt än :P Inte när någon tror att jag är under 17 år iaf :P Haha

2 kommentarer: