tisdag 9 augusti 2011

Tisdag


Jag är verkligen dålig på att ta tag i att skriva om vad vi gör om dagarna, och värre kommer jag förmodligen att bli när jag börjar jobba och när vi ska flytta :P Men eftersom jag har lite tid över nu kan jag ju skriva om att vi var på 75 års kalas i lördags :) Det var mycket trevligt med god mat och dricka och massa lek med Malva och hennes bus kusin Olivia :D Hon tycker om att leka lekar där man blir lite ompysslad som doktor och frisör, och det är jätte skönt med såna lekar tycker jag ;) Det är nästan så jag längtar lite tills Malva blir så stor så hon kan pyssla om sin mamma samtidigt som vi leker ;) För just nu vet verkligen lilla fröken vad hon vill, hon ska vara med överallt och utforska allt. Så man måste ju springa efter henne hela tiden medan hon utforskar och leker :) Men det är jätte kul att se när hon leker :) Hon var lite nyfiken på sin lilla kusin Julia som bara är 3 veckor, Malva ville gärna vara med och titta och klappa på henne :)

Hemma har Malva kommit på att hon kan använda en liten väska som hon har till nått mer än bara bära omkring på, hon ställer väskan lite överallt och sedan ställer hon sig på den för att nå saker lättare :) Hon verkar också ha hittat en favorit leksak (det har hon inte haft någon innan) en docka som hon fick av sin syssling Isa när hon fyllde år, den släpar hon runt på överallt men vill också att jag ska hålla henne väldigt mycket :) Hon börjar verkligen bli duktigare på att prata nu också, munnen går i ett på henne hela tiden och det hon säger allra mest är: mamma, pappa, Sigge, vovve.. dom orden går hon och tjatar.. pappa pappa pappa går hon och tjatar när Danne har gått till jobbet eller om hon ytterdörren så att hon tror att han kommer hem :) Men hon säger även andra ord fast inte lika tjatigt :P

I söndags var vi på kompisen Elias dop :) Det var mycket trevligt, med god smörgåstårta och goda kakor ;)

Nu ska jag och Malva göra oss i ordning för hon ska till morfar Micke en sväng och jag ska träna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar