onsdag 18 april 2012

Uppdatering

Jag kanske ska ta att uppdatera lite, det var ju ett par dagar sen sist. Jag gör inte särskilt mkt om dagarna så det finns kanske inte jätte mkt att skriva om och ingen bebis än iaf.

Men jag trodde faktiskt att det skulle kunna bli bebis igår. För natten tills igår började jag få värkar. Det började kl 22:30 med att jag fick lite värk i ryggen som kom och gick och det gjorde lite ondare för varje gång. Men kl 00:00 (ungefär) gick det över till att hela magen spände sig och det gjorde mera ont fram och det kändes som att det tryckte nedåt. Det blev också värre efter ett tag och gjorde ondare för varje gång och jag kunde klocka till att dom kom med 2 - 4 minuters mellanrum, vid det här laget kunde jag inte sova så jag satt vid köksbordet och stirrade på klockan för att ha koll på hur länge det pågick, medans jag gick och tog på mig sköna kläder ifall vi skulle behöva åka in. Jag visste ju inte heller när lr om det var dags att ringa förlossningen, efter 2 timmar ca: kl 02:00 ringde jag iaf för att höra med dom vad dom tyckte på förlossningen, barnmorskan där sa att jag skulle ta 2 st Panodil och lägga en varm vete kudde på magen och se om det gick över. Jag var så trött så att ögonen gick i kors så jag gjorde som hon sa. Vetekudden hjälpte ingenting den var bara i vägen och panodilen märkte jag inte när den hann och värka för jag somnade för jag var så himla trött. När jag vaknade på morgonen var värkarna borta och sen dess har jag inte känt så mkt mer än att jag fick lite molande "mensvärk" i morse. Så lite besviken vart jag nog för jag började ställa in mig på att få träffa våran lilla bebis :) Men förhoppningsvis dröjer det inte så lång tid nu iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar