fredag 13 april 2012

7 sorters kakor


I tisdags hade jag och min syster en riktig bak dag här hemma :) Vi bakade kanske inte 7 sorters kakor, men det blev iaf 90 kanel och vaniljbullar, 40 pizzabullar, 25 snickerskakor (dom på bilden) och 56 havrekakor med kolakräm :) Det känns skönt att ha så mycket fika i frysen nu så att man har något att bjuda på för en gångs skull när man får besök :) Stort tack till min kära syster <3 som hjälpte till, annars hade jag aldrig hunnit baka så mkt :) Så nu kan jag stryka bakning från min lista ;)

Om jag inte har skrivit det så har jag även packat klart bb väskan :) Och nu någon dag ska vi ta upp sängen och bädda i ordning den tänkte jag :)

Jag har börjat få mera förvärkar nu än innan och dom gör mera ont, fast som tur är har dom slutat komma på morgonen, för nu den här veckan har det alltid börjat antingen när vi äter mat eller precis efter men då är ju Danne hemma så det är skönt :) Så att jag kan gå och vila :) Igår gjorde det verkligen ont :/ och hade jag varit mer rörlig och haft mera ork så att jag hade orkat gå och hämta min telefon hade jag till och med kunnat klockat? När Malva låg i magen och jag hade förvärkar var det mer som molande mensvärk som satt i hela tiden och gick inte över förens jag hade fått sova bort det. Men nu kände jag jätte tydligt när det började och slutade och sedan när det började igen. Även att jag inte hade någon klocka så visste jag ju iaf att det inte kom så tätt så att jag skulle bli tvungen att ringa förlossningen. En annan sak som jag iaf inte kommer ihåg att jag har upplevt innan var att jag har foglossning och har haft det ett tag nu och har väldigt ont i blygdbenet när jag ligger eller sitter och ska vända lr flytta på mig lr när jag reser mig upp. Men igår när jag hade förvärkar kändes det som att jag inte kunde röra mig ur fläcken jag låg så stilla jag kunde för det värkte verkligen i blygdbenet och gjort skit ont!? Och då låg jag helt stilla. Jag har ingen större koll på klockan men det tog säkert 2 timmar innan det lugnade ner sig så att det inte kom tillbaka mer och då började foglossningen släppa. Jag vet inte alls om det ska vara så lr inte :P Men lite nyfiken blir jag ju på om det faktiskt kommer att sätta igång snart!? Med Malva som sagt hade jag molande mensvärk och jag ringde förlossningen när det inte gick över efter att jag hade sovit (hon satt i säte och jag skulle bli snittad och jag var tvungen att ringa så fort det var något, för att förlossningen inte skulle hinna gå så långt, för då skulle dom ju blivit tvungna att göra urakut snitt, annars hade jag väntat längre hemma och då kanske värkarna mer hade blivit som dom jag har upplevt nu??) Det är svårt att veta när jag inte har varit med om det förut :P

Så är läget nu iaf, så jag får väl se om det fortsätter lr kanske håller upp i 3 veckor innan det börjar igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar