fredag 20 april 2012

I morgon

Fortfarande inget nytt på bebisfronten, jag har bara lite molande mensvärk lite då och då, men inget mer.
Vid den här tidpunkten när Malva låg i magen så visste vi att hon skulle komma senast på tisdag :) Fast då var det tisdag 6/7 2010. Eftersom vi hade planerat snitt datum då. Nu känns det väldigt konstigt om vi skulle veta om att vi skulle få träffa våran bebis senast på tisdag, det är ju jätte nära! :D Med Malva kändes det inte lika konstigt för jag var länge inställd på att hon skulle komma tidigare (innan jag visste att det skulle bli snitt) Jag hade mkt mera förvärkar med henne också så det var inte alls konstigt, och jag hade ju rätt också hon kom till och med 3 dagar innan det planerade snittet lördag 3/7 2010 i vecka 38+0. Det skulle alltså innebära att om den här bebisen skulle komma på samma dag 38+0 så skulle h*n komma i morgon! Då är det verkligen nära. Men det tror jag inte att h*n kommer göra, och får jag välja så vill jag helst inte det eftersom Danne fyller år i morgon, jag hoppas ju på att bebis får en egen födelsedag och inte behöver dela den med pappa :) Så antingen idag lr vilken dag som helst efter söndag ;)

Jag ställde mig på vågen idag och den visade exakt samma som den gjorde på förlossningen med Malva, jag vägde precis lika mkt på inskrivningen så jag har alltså gått upp nästan exakt lika mkt, egentligen är det ju i morgon jag ska väga mig för att det ska bli rätt, så jag ska försöka att komma ihåg det i morgon också :) Jag har gått upp 9 kilo hittills, men jag har fått för mig om att den här bebisen är lite större, för med Malva var det mkt varmare ute och då var jag lite svullen, jag vet att jag tog av min förlovningsring några veckor innan hon kom för att jag svullnade om händerna, nu däremot känner jag mig inte svullen alls.

När jag var hos barnmorskan i veckan fick jag veta att huvudet fortfarande inte är fixerat och så berättade hon att jag kommer räknas som förstföderska eftersom jag är snittad med första barnet (som jag hade misstänkt) så det kan ju bli en ganska lång förlossning om jag har otur, men hellre det än för snabb :) Vi hade även tid för att skriva på faderskapsbevis papperen så det är redan fixat, skönt att ha en sak mindre att tänka på sen :)

Idag ska jag packa Malvas väska som hon får ha med sig till mormor när det kommer att bli dags för oss att åka in till förlossningen. Jag hade inte tänkt på det överhuvudtaget :S Men idag ska jag fixa det, stackare vilken vimsig mamma hon har :/  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar