torsdag 28 juli 2011

Feber :(

Våran stackars lilla tjej har haft feber i flera dagar :( Jag tycker jätte synd om henne, hon har varit varm som en kamin :( det mesta hon var i uppe i var 39.8 C.  Eftersom jag vet om att flera andra barn har haft 3-dagars feber nu så har jag inte varit så himla orolig över att det skulle vara något annat. Det började i måndags kväll. på dagen var hon som vanligt och på kvällen märkte vi inget heller, vi tyckte iofs att hon var lite väl larvig och mammig för Thess, Jonas, Kevin, Elias, Emelie och Leia var här och grillade :) Och hon kan ju faktiskt vara lite larvig mot både endel barn och vuxna och bli ledsen så fort dom tittar på henne, så vi tänkte inte så mycket på det förens efteråt. Vi gick och la henne som vanligt på kvällen, men klockan 20 över 11 vaknade hon och började gnälla. När jag gick in till henne var hon jätte varm :(

Lite dålig tajmning att hon skulle bli sjuk precis nu :/ Jag skulle jobba onsdag och torsdag + att vi är hundvakt åt mina föräldrars hund, så det är Danne som har fått tagit hand om både hund och ett febrigt barn. Inte för att det har varit några problem alls för honom, men typiskt att allt skulle bli på samma gång. Eftersom Malva har sovit i våran säng dom här nätterna hon har haft feber så har jag inte sovit särskilt bra heller, för hon har vägrat att ligga på något annat än sätt än att ligga på mig och sova :/ Så idag har jag varit lite trött på jobbet, men det går ju när det bara var 2 dagar att jobba :) Det har faktiskt varit skönt med lite mjukstart på jobbet :)

Idag tror jag att febern har släppt för hon är inte alls lika varm som hon har varit dom andra dagarna :) Så himla skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar