onsdag 22 september 2010

En trevlig Tisdag

Som vanligt sitter jag vid datorn lite på morgonen när Malva sover efter att ha varit vaken mellan 6 och 7:30 ungefär som varje morgon. Och då har ju jag hunnit bli så vaken att jag inte kan somna om :P Fast det är ganska skönt för då hinner jag få lite gjort :) Idag har vi inget planerat förutom när danne kommer hem att vi ska ner på stan och hämta mitt halsband som äntligen är klart :D så vi får se  vad dagen har att erbjuda =)

Igår träffade vi Emelie och Leia och deras vovve Liera (hur stavas hon Emelie? har aldrig tänkt på det) Vi möttes i alla fall vid Willys för vi skulle handla lite sen gick vi hem till oss och lagade lite lunch. Det är mycket trevligare och känns mycket bättre att äta lunch än att bara fika hela tiden när man ses. Men Emelie och jag har lite dålig fantasi så recept och idéer på lättlagade luncher efterlyses :D
Det vi lagade igår vart i alla fall:

pasta med pasta sås.

Tagliatelle (band pasta)
bacon
färska champinjoner
cremefraiche
vitlök

Koka pastan. Stek baconen och dela champinjonerna och blanda i med baconen, när det är färdigt, häll i cremefraiche och pressa i en vitlöksklyfta. Servera till pastan. Jätte enkelt och jätte gott :D

När danne kom hem med bilen så skjutsade jag hem Emelie, Leia och Liera för det blåste så kallt. Tack för en trevlig dag :D
Sen åkte jag, danne och malva ner till stan och handlade 2 stycken overaller till henne och 2 pyjamasar, så nu klarar hon sig med kläder ett tag till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar