fredag 24 september 2010

Pyjamas väder

Idag tror jag att jag och Malva ska ha en mys dag, när man får ha pyjamas på sig extra länge och bara mysa i soffan eller ligga på golvet på Malvas lekmatta och sätta på en film :) Det låter som bra dag för oss eller morgon i alla fall :) Det börjar ju bli kallt ute nu och idag är det visst dimma ute så vi stannar inne så länge det är sånt väder ute idag och så får vi gå ut när pappa kommer hem, om vi inte har kommit ut innan dess :P

Igår var vi ju på föräldragrupp och jaa vad ska man säga om den!? säkert jätte bra och trevligt om man kanske inte har någon som har fått barn samtidigt och man känner sig lite ensam. För våran del kändes det lite som att det kunde kvitta eftersom jag har så många nu som också har barn så har man ju redan kunnat ventilera alla frågor och funderingar man har, men visst är det alltid kul att träffa nya människor. och vem vet våra barn kanske kommer gå på samma dagis eller samma klass sen när dom blir äldre :) Jag och Malva kommer i alla fall fortsätta att gå för gemenskapens skull :) Nästa träff var visst i slutet på november så det blir ju roligt att se hur mycket alla har växt och utvecklats tills dess :)

Efter föräldrar gruppen gick vi på stan med Emelie och Leia, vi tog en fika och jag hann in på vero moda en sväng och handlade för mitt present kort som jag fick av henric och jossan när jag fyllde år :) det blev 2 stycken tröjor :) Sen mötte vi Elin och Wilgot utanför öppnaförskolan. Men jag och Malva var inte där så länge, för lilla fröken spydde nämligen ner både hela sig själv och hela mig, så det var bara att byta kläder. På Malva var det inga problem jag har hur mycket extra kläder som helst med mig till henne jämt, men till mig var det värre jag hade ett linne och en tröja med mig, men hon spydde ju ner hela mina byxor också så jag kände mig lite sådär lagom fräsch :P Det var i alla fall bara att byta om och sen åka hem :P Och som vanligt efter hon har spytt värsta kaskad spyan så är hon hur glad och nöjd som helst, så det är ju tur att hon inte mår dåligt eller blir ledsen av det i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar