tisdag 14 september 2010

Mygg invasion!

Just nu sover Malva så jag passar på att blogga lite undertiden. Idag har jag tänkt att det ska bli lite städdag innan vi ska ner till bvc kl 13 sen blir det hem och laga mat och ikväll ska vi träffa Jonas, Thess och Kevin. Vi har inte träffat dom sen Malva döptes och om några dagar åker dom till Cypern så vi får passa på nu :)

Igår hade jag tänkt att ha städdag, dammsuga och skura golven i alla fall, men vi fick bättre saker för oss ;) Malvas farmor ringde och frågade om vi ville komma bort på fika för faster Frida och kusin Olivia var där :) och det ville vi ju såklart. Men eftersom jag var så seg på att göra oss i ordning så var det inte uppehåll längre när vi var klara så det var bara att ta på regnjackan och ta på regnskyddet på vagnen och ge oss ut i spöregnet, tur att vi inte har så jätte långt :P Frida ska till Ullared i början på oktober så vi skulle tänka ut om vi behöver någonting, och det gör vi nog egentligen, jag ska bara komma på vad. Det svåra är ju att veta vad Malva kommer ha för storlek i kläder nu i höst och vinter, vi kommer ju säkert få köpa i alla fall 2 uppsättningar av allt.
När vi skulle hem ifrån farmor hade det slutat att regna, men då kom dom förbannade myggen fram i stället bara för att det blev varmt och kladdigt. Usch dom är så äckliga och så mycket mygg som det var har varit dom senaste dagarna nu har jag nog inte ens sätt på hela sommaren.

När vi kom hem lagade vi mat tills danne slutade så åt vi och sen var han tvungen att åka för han skulle klippa sig, så jag och Malva gick hem till farmor igen (jag hade tänkt redan på morgonen att fråga vad hon gjorde vid 5 tiden för danne skulle klippa sig om vi kunde komma bort då) Så det blev 2 gånger igår :) Danne kom dit när han hade klippt sig och vi var kvar till klockan 20 sen gick vi hem och tittade på Biggest Loser Sverige 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar