måndag 7 november 2011

stressad

Fy vad jag tycker att allt är tåkigt just nu :( Jag är super stressad hela tiden och mår dåligt av det och jag får dåligt samvete mot Malva när jag är stressad. Varför ska allt vara så stressigt och varför ska allt kosta så mycket pengar hela tiden för?? Speciellt den här årstiden. Jag har alltid älskat julen och gör väl fortfarande men det är inte lika roligt längre, jag mår dåligt av att känna att jag inte har tid eller ork till att pyssla med allt innan jul och göra julklapparna lite speciella med pyssel. även om tankarna och idéerna finns så låter jag dom bara rinna ut i sanden för jag vet inte när jag ska få tid till det.

En annan sak som har börjat bli ett stress moment är Thailands resan. Idag har jag suttit och kollat runt lite på vad som är bra att tänka på att ha med sig till Malva och så. Och herre gud om man ska gå efter alla listor som finns, jag var inne på en sida som heter resamedbarn.se (har jag för mig) och kollade deras listor på bra att ha saker till resan. Man kommer ju bli helt ruinerad om man ska köpa med allt. vissa saker måste hon ju iaf ha anser jag. uv badkläder, solhatt, badskor, solskydd till vagnen t.ex. bara dom sakerna kostar ju massor med pengar. Speciellt när man har 100 julklappar att köpa i samma veva. (inte 100, men många)

Suck ursäkta men jag känner mig riktigt trött och irriterad idag så då har jag inte så mycket positivt att säga, tyvärr!

1 kommentar:

  1. det ordnar sig med saker till Malva ,allt finns att köpa i thailand och billigare..badkläder på taxfree t ex och även solskydd och solhatt finns jättegullia på plats så vänta med det,och julklappar !!! varför köpa en massa saker,,både dina föräldra och vi ska ju med till thailand ,,de har säkert inte tänkt köpa så mycket julklappar i år heller,för resan är väl en juklapp förmodar jag.ni får ju ett bidrag från oss till resan nu i veckan så oroa dig inte så mycket för de.Ni få helt enkelt tala om att ni har nyligen köpt hus och det kostar nu i början kram svärmor

    SvaraRadera