onsdag 30 november 2011

Pepparkakshus 2011


Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig :/ Vid 2 tiden ringde dom från dagis och sa att Malva hade feber :( 38.8 hon hade varit hängig sen hon hade sovit middag och då tog dom en temp på henne. Suck, stackare hon är ju sjuk hela tiden nu :( Så är jag hemma med henne några dagar tills hon är pigg och kan gå till dagis så är hon max 1 dag på dagis innan hon blir sjuk igen :( Igår kunde jag åka och jobba iaf, jag började inte fören 15:45 och danne slutar ju sitt jobb 16:00 så min syster var snäll och kom hit när hon hade slutat skolan och tog hand om Malva tills danne kom hem :) Men idag skulle jag jobba dag så då är jag tvungen att vara hemma med henne. Hoppas verkligen att hon kan bli frisk snart lilla snuttan, och förbli frisk :)

Idag som ni ser på bilden satte jag ihop och dekorerade vårat pepparkakshus :) jag blev ganska nöjd faktiskt, hade ju väntat mig att det skulle se mer katastrofsikt ut :P Jag brände mig inte ens på sockret :P Det är inte heller dåligt det, för att vara jag :P när vi bakar pepparkakor i helgen får jag göra lite tillbehör till huset tänkte jag, om det blir någe bra vill säga :)

2 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt med sjukdomar. Olivia hade en period från att hon började på dagis och tills hon var ca 3,5 år....Hon var ju sjuk var och varannan vecka den första tiden men som tur är så får man ju hoppas på att hon kommer vara frisk som en nötkärna istället framöver. Tycker hon haft aldelse för mycket som liten.

    SvaraRadera
  2. Hoppas Malva lilla kryar på sig!

    Fint erat peppishus blev, mitt blev katastof,haha!men så e ja ingen sockerbagare heller;)
    Haha, får visa mitt med i bloggen:/ hihi!
    puss kramiz Cissi

    SvaraRadera