tisdag 15 november 2011

Krokodil

Malvas favorit gosedjur är en krokodil som hon alltid ska ha med sig i sängen när hon ska sova, och om vi lyssnar på musik på datorn säger hon "krokodil" hela tiden för då vill hon höra krokodilen i bilen, så den är ganska uttjatad här hemma nu :P Hon tycker också om att lyssna "umpa" (tänk om jag hade en liten apa, där dom sjunger umpa lite titt som tätt i sången)

Herre gud vad det känns som att hon är stora tjejen nu, hon förstår och kan så mycket :) Pratar gör hon som bara den hon kan väldigt många ord, när vi var på bvc sist frågade dom om hon kan 8-10 ord och när jag räknade efter lite hemma sen så var hon uppe i närmare 20 ord lilla stumpan :)
Hon sjunger väldigt mycket nu också och ibland väldigt högt :P LALALA i lite olika toner, och umpa såklart :P

Snart är det bara 6 veckor kvar tills vi åker till Thailand och det ska bli så himla skönt :D när vi har kommit hem därifrån kan det bli vår med en gång tycker jag, för det längtar jag också väldigt mycket efter :D

Igår fick jag åka ifrån jobbet och hämta Malva från dagis för dom tyckte att hon var hängig och började få feber. Hängig vet jag inte om jag håller med om, hon var lite varm igår kväll när hon skulle lägga sig, och man ska ju vara hemma en feberfri dag så därför är vi hemma idag också. i morgon och på torsdag är jag ledig på schemat så nästa gång hon ska till dagis blir på fredag. Igår passade jag på att baka bullar när vi var hemma så det blev nånting gjort iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar