onsdag 29 juni 2011

1 års fotografering

Idag har Malva blivit tagen på kort av en fotograf. Hon var jätte duktig, och var varken skeptisk eller blev ledsen när fotografen var med. (som hon annars brukar kunna vara när det kommer någon person som hon inte känner igen) Hon var lite svårflörtad och det var lite svårt att få henne att le ibland, men det är som vanligt :P Och ibland ville hon inte stå stilla utan gick iväg :P Men jag är säker på att det blev några jätte fina bilder iaf :) Vecka 28 ska vi dit och titta på bilderna och välja vilka vi vill ha :) Så om någon är intresserad av att ha någon bild på Malva får den/dom gärna följa med då. Min mamma ska följa med iaf vad jag vet än så länge :)

När vi kom hem fick jag gå på kattjakt. För fy tusan vad jag riktigt hatar nån av mina grannars katt (jag vet inte vilken granne den tillhör) Det går inte att ha altandörren öppen för den bara smiter in hela tiden och idag sprang den upp och lade sig under våran säng och vägrade komma ut. Gah kattj*vel rent ut sagt. Ibland sitter den utanför ytterdörren och försöker smita in när man ska gå ut så man får försöka hålla för benet och stänga blixtsnabbt. Kan man begära att nån ska stänga in sin utekatt? Eller ska det vara meningen att vi måste ha altandörren stängd hela sommaren? För jag är riktigt trött på den katten och vill verkligen inte ha den inne hos oss fler gånger. Synd bara att jag inte vet vems katt det är.

Iaf så fick jag ut den jäkla katten efter ett bra tag och då var det bara att stänga så fort den sprang utanför dörren. Och sen iaf gick vi och mötte upp Erika, Isa och Erikas mamma för att gå ner en sväng till stan :) Mycket trevligt, men gud så varmt att gå :P

Tidigare i veckan har vi träffat Thess, Jonas, Kevin och Elias. Så har vi varit ute och badat med Emelie, Leia och Hanna. Varit en sväng hos Malvas farmor och faster och hälsat på. Idag när Danne kommer hem ska vi skjutsa bort Malva till hennes farmor så ska vi åka och köpa födelsedagspresenter till henne :)

Imorgon ska vi träffa min syster, på fredag ska vi äta våfflor på stan med Emelie och Leia och lördag & söndag blir det kalas för våran 1-åring :)

3 kommentarer:

  1. Kan du inte spruta vatten på katten?? De brukar inte gilla de. hoppas de löser sig, vi har haft katter här som bajsat och raffsat i våran trädgård, skit störigt, men vi spruta vatten på den med trädgårdsslagen och sen dess har den inte rört våran tomt:) Måste ta och ses nästa veckan gumman om ni kan?! Jösses ja, tideng går så fort,redan kalas för lilla sötis Malva!! puss kram // Cissi-william+ Albin

    SvaraRadera
  2. Kanske är en hemlös katt? Är ju knappast kattens fel att ägaren är onsvarig och har den lös. Spruta vatten tycker jag inte man ska göra, stackars katt! :(

    SvaraRadera
  3. Nej den är inte hemlös, jag vet att den bor lite längre ner men vet inte i vilket av husen. Så jag ska låta katten springa in till oss då ist för att spruta lite vatten så kanske den lär sig att den inte ska vara här.

    SvaraRadera