onsdag 20 oktober 2010

Så var det det här med bloggandet!

Just det jag kom visst av mig lite förra veckan, men jag skyller på att Danne var hemma :) Jag bloggar nästan alltid på morgonen men när han är hemma så blir det ju inte så. Men jag får väl fortsätta där jag slutade helt enkelt :)

Tisdags: Var sotaren här och vi skulle gå ut och gå så fort han hade gått, men det var bara det att han hade sönder nånting och vaktmästaren skulle komma med en ny sån grej, så jag fick vänta på det. Men efter nån halvtimme kom sotaren tillbaka och sa att vaktmästaren inte hade den grejen hemma, men dom skulle fixa det på fredag. Så klockan vart kvart i 3 innan vi kom ut :/ Så det var bara att gå en sväng och sen hem och laga mat för Danne kom hem <3 efter att ha varit ute och jagat sen söndagen. 

Onsdags: Danne hade semester hela veckan eftersom det var älgjakt, men han skulle inte åka förens torsdag kväll igen :) Vi passade på att gå på stan och handla lite till Malva :) Så passade vi på att gå till bostadsbolaget för att fråga varför dom inte hade fixat våran trapp, tapetserat om, fixat möglet i duschen. Men oj det hade dom visst glömt :S Jag hatar verkligen bostadsbolaget!!! Men dom skulle självklart fixa det nu. (det har vi inte sett än)
Min syster fyllde 14 år :) så vi var bjudna hem på mat och fika för att fira henne på kvällen :)

Torsdags: På förmiddagen åkte vi hem till Malvas farmor på fika eftersom faster Frida och kusin Olivia var där :) Men tyvärr har ju ungen börjat tykänns så ingen annan förutom Danne eller jag kan hålla henne, hon börjar skrika med en gång om någon annan tar henne :S (Ganska så jobbigt :/ )
Vaktmästaren ringde faktiskt och kom och tittade på alla grejer. så passade jag på att fråga varför det är svinkallt i lägenheten, speciellt på morgonen, kvällarna och nätterna. Men han svarade att dom sänker med nån grad på kvällen och natten. Ursäkta men hur F*N tänker man då, jag har fått sova med en tjock tröja vissa nätter och på morgonen när jag ammar Malva är det ju jätte kallt :s han sa att vi skulle hålla koll på om det är under 20 grader, så jag tog upp en termometer i sovrummet och på kvällen och natten är det bara 18 grader, så det ska jag ringa och säga till han. 
Annars gjorde vi inte mycket mer, vi lagade mat och sen åkte danne ut i skogen igen kl halv 4.

Fredags: Kom snickaren och fixade trappen, när han hade gått fick jag stressa hem till Micke för att lämna Malva eftersom jag skulle till tandläkaren. Hon sov i vagnen som tur var, då kanske hon kunde sova hela tiden när jag var borta eftersom ingen annan än jag duger just nu åt damen. Men sån tur hade dom inte. Jag var ju självklart tvungen att stressa hem och öppna åt snickaren med en gång efter tandläkaren för han skulle ta bort lite grejer som hade stått på tork efter han hade limmat. Precis när han gick och jag slängde på mig jackan igen ringde min syster och sa att Malva bara skrek och ingen av dom kunde trösta henne. Suck! jäktade hem dit, och så fort jag visade mig var hon hur lugn som helst. Vi stannade hela kvällen och hon var jätte snäll hela tiden. haha vilken unge jag har :P

Nu är Malva vaken och vi ska göra oss i ordning så jag fortsätter skrivandet sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar